زنده کردن باتری موبایل با شوک دادن به باتری گوشی

زنده کردن باتری موبایل با شوک دادن به باتری

با مشاهده خاموش شدن مداوم گوشی و خالی شدن شارژ باتری به خرابی باتری مشکوک می شویم و میدانیم مانند قبل دیگر ماندگاری شارژ به مدت کمی تقلیل یافته است.یکی از دلایل می تواند خواب رفتگی باتری باشد.با بررسی ها اگر به نتیجه برسیم که باتری به کما رفته ، به فکر این میوفتیم چگونه باتری مرده گوشی را زنده کنیم و یا با شوک دادن به باتری گوشی بیدارش کنیم و جان دوباره ای به باتری بدهیم.

چرا باتری موبایل به خواب (کما) می رود ؟

اگر مدتی گوشی را روشن نکنیم و خاموش باشد مانند باتری خودرو احتمال دارد باتری  موبایل هم به اصطلاح خواب رفته و تخلیه شود. سعی کنید اگر گوشی موبایل خود بلااستفاده برای مدتی است هر چند وقت روشن کنید.

 

چه وقتی باید شوک به باتری بدهیم؟

 پس از چند روز خاموشی گوشی اگر آن را روشن کردید و مشاهده کردید عملکرد گوشی نامناسب هست،باید متخصص و کارشناس باتری آن را بررسی کند و ابتدا ولتاژ باتری را با دستگاه مخصوص بدست می آورند . اگر ولتاژ باتری کمتر از 3.7 ولت بود آنگاه پیشنهاد می شود برای شوک دادن به باتری موارد زیر را در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید اگر باتری گوشی موبایل شما از لحاظ ظاهری تغییری پیدا کرده ، بادکرده و منبسط شده است به هیچ وجه اقدامات زیر را انجام ندهید . احتمالا عمر این گونه باتری به انتها رسیده است.

3 روش شوک دادن به باتری گوشی

1-مراجعه به یک کارشناس باتری موبایل 

کارشناسان لوازم و امکانات مناسبی را برای این کار در اختیار دارند و تجربیات آن ها می تواند کمک بسیاری برای بهبود عملکرد باتری موبایلتان داشته باشد.پیشنهاد میکنم به تخصصان و کارشناسان باتری مارکت در این مواقع اعتماد کنید و از مشاوران ما درخواست راهنمایی کنید.

این روش بهترین و مطمئن ترین روش برای شوک دادن به باتری موبایل میباشد . با استفاده از این روش بعد از شوک دادن ، باتری موبایل کاربر به احتمال بسیار زیاد زندگی دوباره خواهد یافت.

متخصص ابتدا ولتاژ باتری را اندازه می گیرد و اگر ولتاژ کمتر از 3.7 ولت باشد ولتاژ منبع تغذیه را روی 7.5 ولت تنظیم می کند و پیچ مربوط به منبع تغذیه را وسط قرار مید هد.

فقط سیم منفی مربوط به منبع تغذیه را روی قسمت منفی باتری قرار می دهد . این کار تا جایی تکرار می کند که ولتاژ باتری به 3.7 ولت برسد .

وقتی ولتاژ باتری به 3.7 ولت رسید ، باتری را به شارژ متصل کرده و باتری را بصورت کامل شارژ می کنیم.

 

2-شوک برقی

با شوک الکتریکی می توانید جان تازه به یک باتری لیتیوم یونی معیوب داد. ولی باید بدانیم این روش خطرناک است.

  • تعیین قطب مثبت و منفی باتری

  • استفاده از یک کابل USB  

  • سر کوچک کابل را با یک سیم چین جدا کنید .

  • حالا باید یک سیم قرمز (قطب مثبت) و یک سیم سیاه (قطب منفی) را مشاهده کنید .

  • سر بزرگ کابل USB را به لپ تاپ یا کامپیوتر متصل کنید .

  • کابل قرمز را به قطب مثبت باتری و کابل سیاه را به قطب منفی باتری متصل کنید .

  • برای مدتی نگه دارید تا شاهد شارژ شدن باشید.

3-شوک دستی و تخلیه کامل شارژ باتری

  • انقدر با گوشی خودتان کا کنید تا شارژ گوشی را بطور کامل تخلیه کنید بطوری که باتری بعد از روشن شدن ، خاموش شود .

  • باتری را به شارژ متصل کنید و اجازه دهید تا 48 ساعت درون شارژ باقی بماند .

  • با انجام هریک از روش های ذکر شده شما می توانید ، باتری گوشی خود را احیاء کنید .

اگر موارد بالا را انجام دادید و باتری شارژ نشد پیشنهاد میکنیم باتری مورد نظرتان را از فروشگاه اینترنتی باتری مارکت تهیه کنید و از مشاوران این سایت راهنمایی بخواهید.