راهکارهای افزایش طول عمر باتری گوشی موبایل

راهکارهای افزایش طول عمر باتری گوشی موبایل

کاربران گوشی های هوشمند، همیشه به دنبال راهکارهای افزایش طول عمر باتری گوشی موبایل برای ماندگاری بیشتر باتری هستند. آنها شاید مجبور شوند موبایل خود را در طول روز چندین بار شارژ کنند!(این کار به دستگاه آسیب میزند) و همچنین “عدم وجود باتری های قابل تعویض” باعث میشه سرانجام سلول های لیتیوم آیون که در باتری های دستگاه هستند آسیب ببیند.

اگر باتری موبایل را یک سال یا بیشتر روی گوشی نگه داشته باشید، احتمالا متوجه شده اید که شارژ باتری به همان اندازه قبل (همانند باتری جدید) نیست که دوام بیاورد. برخی از متخصصان و کارشناسان معتقدند نگه داشتن باتری بیشتر از سه سال می تواند به دستگاه آسیب برساند.

ظرفیت باتری با گذشت زمان کاهش میابد، راهکارهایی برای افزایش عمر باتری موبایل وجود دارد که از طریق آن می توانید طول عمر باتری موبایل خود را بالا ببرید. چند نکته علمی اثبات شده برای افزایش عمر باتری گوشی را در ادامه خواهیم گفت.

افزایش عمر باتری موبایل با شارژ کردن باتری بصورت جزئی

شما برای پاک کردن “حافظه باتری” هر چند وقت یک بار باید باتری موبایل را بطور کامل تخلیه و شارژ کنید. این روش بر روی باتری های لیتیوم یون بیشتر جواب میدهد. شارژ کردن جزئی (بین 30درصد تا 90درصد) میتواند مزایای مثبتی برای طول عمر سلول باتری داشته باشد.

Mobile-Battery

باتری گوشی های بزرگ، عمر باتری طولانی را تضمین نمی کنند!

افزایش عمر باتری موبایل با خنک نگه داشتن گوشی

بازی یا تماشای فیلم به هنگام شارژ کردن گوشی موبایل میتواند به دستگاه شما آسیب بسیار جدی وارد کند، چون منجر به گرم شدن بیش از حد گوشی می شود (گرما دشمن باتری است). هیچ وقت موبایل را به هنگام شارژ زیر بالش قرار ندهید و یا رو داشبورد ماشین در یک روز گرم آفتابی به شارژر وصل نکنید.

نصب برنامه های محافظ باتری بر روی گوشی

نصب این برنامه ها موجب صرفه جویی در مصرف باتری میشوند و عواملی که موجب تخلیه باتری میشوند را شناسایی میکنند. مانند: قفل خودکار صفحه به هنگام کار نکردن با گوشی، اطلاعاتی در خصوص برنامه ها و اپلیکیشن هایی که شارژ زیادی را مصرف میکنند به شما ارائه میدهد و زمان بندی برای استفاده از آنها تعیین میکند.

محدود کردن برنامه هایی که دیگر از آنها استفاده نمی کنید توسط اپلیکیشن کنترل میشود که با استفاده نکردن از موبایل غیرفعال شده و در مدت زمان کوتاهی گوشی شما تخلیه باتری را کاهش میدهد.

برنامه هایی را که استفاده نمی کنید حذف کنید!

شاید تابحال به این نکته توجه نداشتید برنامه هایی که دیگر از آنها استفاده نمیکنید علاوه بر این که فضای حافظه موبایلتان را اشغال میکند، باتری را هم تخلیه میکند.

با حذف برنامه هایی که دیگر از آنها استفاده نمیکنید، به این ترتیب آنها در پس زمینه اجرا نمی شوند و عمر باتری را کاهش نمیدهند.

شارژ گوشی در طول شب برای باتری مضر است؟!

حتما شنیده اید که اگر گوشی هوشمند را بعد از بعد از کامل شدن شارژ شدن صد در صدی از شارژر جدا نکنید، ظرفیت باتری کاهش پیدا میکند. این مسئله صحت دارد. این باور از یک حقیقت فنی سرچشمه گرفته و عجیب نیست که هنوز عده ای آن را ترفند مفیدی برای افزایش عمر باتری می دانند.

Battery-Market

شارژ بیش از حد باتری لیتیوم یون ممکن است به داغ شدن و در پی آن به کاهش کارایی و حتی در موارد معدود مواردی به انفجار گوشی منجر شود با اینکه گوشی های همراه هوشمند رویکرد بسیار هوشمندانه تری در مدیریت باتری موبایل دارند اما اگر به صورت مداوم به شارژر متصل باشند در اثر عمل نکردن سیستم کنترل شارژ میتوانند باعث آسیب به باتری شوند.