برطرف کردن مشکل شارژ نشدن گوشی یا دیر شارژ شدن گوشی

برطرف مشکل شارژ نشدن یا دیر شارژ شدن گوشی

اتمام شارژ باتری گوشی موبایل بسیار بدیهی است و هر چند روز و حتی در یک روز چندین بار گوشی خود را به شارژر متصل میکنیم. شاید این مورد برای شما هم اتفاق افتاده باشد که طبق روال معمول و بدرستی کابل شارژ را به  گوشی موبایل

متصل کردید ولی دستگاه به کندی و آهسته و دیر شارژ شده و یا اصلا شارژ نمی شود . پس از چندین بار قطعی و وصلی متوجه می شود اشکالی بوجود آمده و در پی پیدا کردن مشکل شارژ نشدن گوشی یا دیر شارژ شدن گوشی و رفع آن هستید.

 

 

بنابراین اگر هنوز به این فکر می کنید که چرا گوشی من شارژ نمی شود ، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید راه حل های زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد.

 

1-کابل شارژ را بررسی و تعویض کنید

کابل های شارژ پس از استفاده طولانی مدت از بین می روند. بنابراین ، توصیه می شود که همیشه از کابل شارژ اصلی دستگاه استفاده کنید یا یک سیم شارژ با کیفیت خوب خریداری کنید ، که به دستگاه یا آداپتور آسیب نمی رساند.

 

همچنین معمولاً مشاهده می شود که انتهای شارژ کابل متصل به درگاه شارژ دستگاه آسیب دیده و از جریان برق جلوگیری میکند.

 

2- پورت شارژ را بررسی و تمیز کنید

درگاه شارژ در گوشی شما یک دهانه کوچک است که در آن انتهای شارژ کابین قرار می گیرد تا جریان برق به گوشی موبایل منتقل شود. اغلب اوقات متوجه می شویم که درگاه شارژ با ذرات ریز خاک مسدود می شود. در صورت جمع شدن گرد و غبار ممکن است درگاه شارژ مسدود و مانع از آن شود که سنسورها جریان را به دستگاه مقدار برق لازم را برسانند.

 

بهترین راه برای مقابله با این مشکل، تمیز کردن درگاه با یک سنجاق صاف یا مسواک است. اطمینان حاصل کنید که پورت را به آرامی تمیز کرده و به آن یا حسگرهای آن آسیب نرسانید.

 

3-آداپتور شارژ را بررسی و تعویض کنید

این روش نسبتاً ساده است و تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که بررسی کنید آیا آداپتور شارژ مانند بعضی مواقع به درستی کار می کند یا خیر.خود آداپتور یکی از دلایل مشکل اصلی در شارژ است. برای اطمینان از اینکه از آداپتور معیوب استفاده نمی کنید ، کابل شارژ  USB گوشی خود را به آداپتور دیگری وصل کنید. اگر دستگاه شما به طور معمول شارژ می شود  به این معنی است که مشکلی در آداپتور شما وجود دارد و شما باید در اولین فرصت آن را تعویض کنید.

 

4-حافظه نهان دستگاه (کش) را پاک کنید

پاک کردن حافظه پنهان یک روش عالی است زیرا گوشی شما و تمام پارتیشن های آن را تمیز می کند. با پاک کردن حافظه پنهان ، تمام داده ها و پرونده های ناخواسته ذخیره شده در موبایل شما پاک می شوند که ممکن است باعث ایجاد اشکال در نرم افزار گوشی شود .

 

برای پاک کردن حافظه پنهان دستگاه خود مراحل زیر را دنبال کنید:

 

وارد قسمت  “Settings”  شده و “Storage” را پیدا کنید

 

اکنون وارد “Cached Data” شوید.

 

بر روی “تأیید” کلیک کنید تا تمام حافظه پنهان ناخواسته از دستگاه شما پاک شود.

 

پس از پاک کردن حافظه نهان، گوشی خود را شارژ کنید. اگر موبایل شما حتی اکنون شارژ نمی شود ، نگران نباشید. روش های بیشتری برای کمک به شما برای رفع این مشکل وجود دارد که باتری مارکت در ادامه به آن ها می پردازد.

 

5-گوشی را  راه اندازی مجدد (Restart) کنید

این روش برای راه اندازی مجدد دستگاه شما نه تنها اشکالات نرم افزاری را برطرف می کند بلکه عوامل  را که ممکن است در پس زمینه برای جلوگیری از شارژ شدن گوشی شما در حال اجرا باشد ، برطرف می کند.

 

راه اندازی مجدد گوشی ساده است و با دنبال کردن مراحل زیر انجام می شود:

 

  • دکمه روشن بودن دستگاه را طولانی فشار دهید.

 

  • از گزینه های ظاهر شده ، بر روی “Restart” / “Reboot” کلیک کنید همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

 

 

 

برای راه اندازی مجدد گوشی، همچنین می توانید دکمه روشن / خاموش را برای حدود 20-25 ثانیه فشار دهید تا گوشی به طور خودکار راه اندازی مجدد شود.

6-به روزرسانی های نرم افزار سیستم عامل گوشی 

نصب به روزرسانی های نسخه Android می تواند در ارتباط نرم افزار ها با سنسورهای درگاه شارژ نقش بسزایی داشته باشد . کاربران اغلب به استفاده از نسخه های قدیمی سیستم عامل ادامه می دهند که این امر باعث ایجاد مشکل می شود .

 

برای بررسی و نصب به روزرسانی ها در دستگاه خود ، باید به WiFi یا Data اینترنت همراه متصل باشید. سپس ، از “Settings” گزینه  “About Device” را انتخاب کنید. اکنون بر روی “Software Update” کلیک کنید.

 

 

 

اگر به روزرسانی در دسترس باشد ، از شما خواسته می شود آن را بارگیری کنید. قبل از نصب نسخه کاملاً جدید سیستم عامل Android بر روی دستگاه خود  دستورالعمل های داده شده را دنبال کنید.

 

7-گوشی را در حالت تنظیمات کارخانه قراردهید

 

به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از این روش ، از تمام داده ها و محتویات خود در  یک حافظه خارجی پشتیبان تهیه کنید زیرا وقتی تنظیم مجدد کارخانه را روی دستگاه خود انجام می دهید ، همه رسانه ها ، محتویات ، داده ها و سایر موارد پرونده ها از جمله تنظیمات دستگاه شما پاک می شوند.

 

برای تنظیم مجدد کارخانه دستگاه خود ، مراحل زیر را دنبال کنید:

 

اکنون “پشتیبان گیری و تنظیم مجدد” را انتخاب کرده و ادامه دهید.

 

  • در این مرحله ، “تنظیم مجدد داده های کارخانه” و سپس “تنظیم مجدد دستگاه” را انتخاب کنید.

 

  • سرانجام ، همانطور که در زیر نشان داده شده است ، بر روی “ERASE EVERYTHING” ضربه بزنید تا تنظیم مجدد کارخانه دستگاه شما را تنظیم کند.

 

توجه: پس از اتمام مراحل بازنشانی کارخانه ، دستگاه شما بطور خودکار مجدداً راه اندازی می شود و باید یک بار دیگر آن را تنظیم کنید.

8-باتری خود را تعویض کنید

این باید آخرین چاره شما برای رفع مشکل شارژ گوشیث موبایل باشد ، و فقط در صورت کار نکردن تکنیک های دیگر باید سعی کنید باتری خود را تعویض کنید. همچنین ، لطفاً قبل از خرید و نصب باتری جدید در دستگاه خود با کارشناسان و متخصصین باتری مارکت مشورت کنید